سئو و دیجیتال مارکتینگ

۶ استراتژی تجارت الکترونیکی ساده اما کارآمد سئو

آیا می خواهید رتبه وب سایت تجارت الکترونیکی خود را بهبود بخشید؟ اگرچه ممکن است سئو برای تجارت الکترونیکی برای یک وب سایت ثابت و محور محتوا پیچیده تر از سئو باشد ، اما بسیار دشوارتر از آن چیزی است که تصور می کنید.

در زیر ، شش راهکار ساده اما بسیار مؤثر برای بهینه سازی موتور جستجو برای صاحبان مشاغل تجارت الکترونیکی ارائه داده ایم. اگر مایل به ایجاد ترافیک جستجو بیشتر هستید ، محصولات بیشتری بفروشید و درآمد بیشتری کسب کنید ، یک ، دو یا شش راهکار را به تلاشهای سئو خود اضافه کنید.

از محتوای بی کیفیت و معماری سایت که باعث کاهش دید جستجو می شود ، بسیاری از خرده فروشان آنلاین خطاهای تازه کار را مرتکب می شوند …

این توییت

از کلمات کلیدی عمومی و پر ترافیک برای دسته بندی محصولات استفاده کنید

کلمات کلیدی محصول را می توان به چند دسته مختلف دسته بندی کرد. کلمات کلیدی خاص محصول ، مانند رنگ یا نوع محصول یا نام مدل محصول و کلمات کلیدی عمومی وجود دارد که طبقه گسترده ای از محصولات را توصیف می کند.

“Nike Air Foamposite 1” یک کلمه کلیدی خاص محصول است ، در حالی که “کفش بسکتبال مردان” نمونه ای از کلمه کلیدی عمومی است. برای مشاهده حداکثر جستجو ، می خواهید فروشگاه خود را در مورد هر دو نوع کلید واژه تغییر دهید.

کلمات کلیدی محصولات با استفاده از صفحات محصول پوشانده می شوند. از سوی دیگر ، کلمات کلیدی عمومی با استفاده از دسته ها بهترین هدف قرار می گیرند. قبل از شروع به ایجاد وب سایت تجارت الکترونیکی ، بسیار مهم است که شما یک معماری سایتی برنامه ریزی کنید که از کلمات کلیدی جستجوی عمومی به عنوان دسته بندی محصولات استفاده کند.

برنامه ریزی

به عنوان مثال ، در اینجا حجم جستجو برای دو نمونه از کلمات کلیدی که قبلاً ذکر کردیم وجود دارد:

از بین دو کلمه کلیدی ، عمومی دارای بیشترین حجم جستجو است. این کلمه کلیدی منطقی است که بتواند به عنوان یک کلمه کلیدی دسته محصول عمل کند ، زیرا کاربران را به سمت محصولات مورد علاقه خود سوق می دهد.

Amazon.com این کار را فوق العاده خوب انجام می دهد. صفحه طبقه بندی زیر برای کلمات کلیدی مانند “محافظ های پرچین” و پیوند به محصولاتی که به دلیل نام خاص و شماره مدل آنها بهینه شده اند ، بهینه شده است.

یک وب سایت تجارت الکترونیک موثر از صفحات دسته بندی به عنوان قیف برای دو هدف استفاده می کند: برای هدایت جستجوگرهای داخلی به سمت کالاهایی که به دنبال آن هستید و برای جذب جستجوگرهای خارجی برای کمک به آنها در کشف محصولات مربوطه.

مشکلات محتوا را کپی کنید (و با آنها کنار بیایید)

مشکلات

هنگامی که هدف شما از رتبه بندی شماره یک برای کلمات کلیدی خاص محصول است ، این محتوای تکراری می تواند یک خار بزرگ در کنار شما باشد.

به عنوان مثال ، لیست آمازون برای دوربین دیجیتال نیکون Coolpix S33 شامل شرح محصول زیر است که احتمالاً توسط سازنده ارائه شده است: “دوربین دیجیتال شوک و ضد آب دیجیتال Nikon Coolpix S33 به گونه ای طراحی شده است که در مقابل هر چیزی که روی آن می روید مقاومت کند.”

دیجیتال

این عبارت را در گوگل جستجو کنید و بیش از ۸٫۷۰۰ وب سایت پیدا خواهید کرد ، همه از یک توصیف یکسان برای تبلیغ دوربین استفاده می کنند:

کلمات کلیدی با دم بلند را در محتوای خود کار کنید

داده ها نشان می دهد که ۱۰،۰۰۰ کلمه کلیدی برتر در فهرست گوگل کمتر از ۲۰٪ کل ترافیک جستجو را دریافت می کنند. این بدان معنی است که دم بلند – نمودار طولانی کلمات کلیدی با حجم کمتر ، کمتر جستجو شده – بیش از ۸۰٪ کل ترافیک را از جستجو تشکیل می دهد.

برای دم کوتاه بهینه سازی کنید و ترافیک جستجوی زیادی ایجاد کنید ، البته با هزینه کلمات کلیدی متعدد دم طولانی که می تواند هزاران فروش در هر ماه برای تجارت آنلاین شما ایجاد کند.

اکثریت قریب به اتفاق افرادی که به وب سایت تجارت الکترونیکی شما وارد می شوند از طریق کلمات کلیدی وارد می شوند که برای نمایش در ابزار کلید واژه AdWords بسیار کوچک هستند. اگر این کلمات کلیدی جایی در توضیحات محصول شما یافت نمی شوند ، بعید است وب سایت شما برای جستجوگرها قابل مشاهده باشد.

برای بهینه سازی مدت طولانی در جستجوی جستجو ، از توضیحات و محتوای محصول خود استفاده کنید (مانند سؤالات متداول و جداول مقایسه) برای پاسخ به سؤالات متداول و بحث در مورد موضوعاتی که احتمالاً مشتریان آینده نگر جستجو می کنند.

کلمات کلیدی مرتبط با کیفیت ساخت محصول ، کیفیت مواد ، طول عمر عملیاتی ، تضمین ، طراحی یا توسعه ممکن است به اندازه کافی بزرگ نباشد تا توجه شما را در ابزار کلید واژه AdWords جلب کند ، اما آنها می توانند در هر ماه صدها هزار بازدیدکننده داشته باشند.

یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش تعداد کلمات کلیدی دم بلند شما استفاده از توضیحات طولانی تر و دقیق تر در هر صفحه محصول است. برای به حداکثر رساندن بازدید جستجوی خود و جذب بازدید کنندگان بیشتر از اصطلاحات جستجوی دم بلند ، به دنبال ۱۰۰۰+ کلمه از محتوای منحصر به فرد در هر صفحه محصول باشید.

کلمات کلیدی پر استفاده و ترافیک زیاد استفاده نکنید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، “غول” های تجارت الکترونیکی مانند آمازون اغلب از کلمات کلیدی دسته بندی محصولات عمومی برای گروه بندی محصولات مشابه با یکدیگر استفاده می کنند.

هنگامی که دسته بندی محصولات رقیب با کلمات کلیدی برتر در ابزار کلید واژه AdWords مطابقت دارد ، کنار آمدن آنها دشوار است. خوشبختانه ، بسیاری از خرده فروشان تجارت الکترونیکی کلمات کلیدی عمومی با ترافیک بالا را برای دسته بندی محصولات خود نادیده گرفته و مزیت مشخصی به شما می دهند.

این کلمات کلیدی “پنهان” غالباً تنوع محصول یا زیر شاخه هایی هستند که به اندازه کافی بزرگ هستند تا بتوانند در هر ماه ده ها هزار دلار فروش داشته باشند ، اما برای یک خرده فروش غول پیکر در این زمینه بسیار اندک است.

دلار

به عنوان مثال ، در اینجا نتایج جستجوی گوگل برای “نان چرم سیاه” – کلمه کلیدی عمومی است که ۱،۳۰۰ جستجو در هر ماه دریافت می کند:

همانطور که مشاهده می کنید ، نتایج رتبه برتر به خصوص برای کلمه کلیدی بهینه نیستند. هیچکدام از آنها عنوان “نان چرمی سیاه” را در عنوان خود ندارند و فقط یکی از کلمات کلیدی مورد نظر را – اگرچه به صورت یک جمله از هم جدا شده است – در توضیحات متا دارد.

این کلمه کلیدی یک فرصت عالی سئو است نه فقط به این دلیل که بیش از ۱۰۰۰ جستجو در ماه جذب می کند و قصد تجاری آشکاری دارد ، بلکه به این دلیل است که سایر بازرگانان نتوانسته اند آن را مورد هدف قرار دهند.

بیشتر کلمات کلیدی دسته بندی محصولات عمومی مورد توجه سایر بازرگانان قرار نگرفته است. با این حال ، معدود مواردی – خصوصاً هنگامی که به دلیل استراتژی طبقه بندی کالاها – هستند اهداف کاملی برای تلاشهای اولیه سئو شما هستند.

برای سریعترین زمان ممکن بار بهینه سازی شوید

سرعت اهمیت دارد. گوگل نسبت به این واقعیت که از سرعت بارگذاری وب سایت به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کند بسیار شفاف بوده است. اگر وب سایت شما سریع بارگیری می شود ، در جستجو رتبه های بالاتری دریافت خواهید کرد. اگر به آرامی بارگیری شود ، با دید جستجو کمتر جریمه می شوید.

سرعت وب سایت شما از دیدگاه تبدیل نیز اهمیت دارد ، زیرا یک مشتری آینده نگر به ندرت برای چند دقیقه منتظر بارگیری هر صفحه می ماند.

اگرچه ممکن است به نظر نمی رسد که به طور مستقیم با سئو مرتبط باشد ، اما هر تلاشی که برای سرعت بخشیدن به عملکرد سایت شما انجام می شود ، در دید جستجوگرها سود می پردازد. ابزارهای Pagespeed گوگل مکان بسیار خوبی برای شروع تلاش های بهینه سازی شما است.

هزینه های کوتاه مدت همراه با بهینه سازی سرعت ، از استخدام یک برنامه نویس تا هزینه خرابی احتمالی وجود دارد. با این حال ، مزایای بلند مدت ، هم در بهینه سازی موتور جستجو و هم برای تبدیل ، بیش از ارزش سرمایه گذاری اندک است.

بهینه سازی صفحه خود را دو بار بررسی کنید

همه سیستم عامل های تجارت الکترونیکی برای ایده آل برای سئو در صفحه پیکربندی نشده اند ، بنابراین مهم است که محتوای صفحه ، برچسب های عنوان ، تصاویر و سایر محتوای خود را به درستی تنظیم کنید.

اگرچه ممکن است کمی سئو ۱۰۱ به نظر برسد ، اما با اطمینان از این که کلمه کلیدی هدف اصلی شما در عنوان صفحه شما است ، شروع کنید. اگر این یک صفحه طبقه بندی است ، اطمینان حاصل کنید که عنوان آن شامل یک کلمه کلیدی عمومی است؛ برای صفحه اختصاص داده شده به یک محصول خاص ، نام محصول ، تنوع و شماره مدل را درج کنید.

کلمات کلیدی هدف ثانویه شما – برای مثال ، تغییرات نام نام و محصولکلمات کلیدی ثروتمند – باید در کل محتوای صفحه استفاده شود. از کلمات کلیدی ثانویه در برچسب های H1 ، H2 و H3 استفاده کنید ، با کلمات کلیدی دم بلند در توضیحات محصول ، سؤالات متداول و سایر محتوای بدن.

در آخر ، اطمینان حاصل کنید که تصاویر و فیلم های شما بهینه شده اند. برای به حداکثر رساندن دید خود در جستجوی تصویر گوگل ، از برچسب ها و نام های مربوط به تصویر مربوطه استفاده کنید ، و اضافه کردن زیرنویس ها به هر فیلم نسخه ی نمایشی محصول را در نظر بگیرید ، زیرا می توانند دید را در جستجوی ویدیوی گوگل بهبود بخشند.

سئو در صفحه مخصوصاً برای جذب ترافیک از کلید واژه های جستجوی دم بلند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آنجا که تعداد معدود بازرگانان تجارت الکترونیکی برای بهینه سازی دم بلند تلاش خود را انجام می دهند ، محتوای عالی می تواند به شما امکان دهد تا وب سایت تجارت الکترونیکی شما در صفحه اول برای کلمات کلیدی ارزشمند پاپ شود.