سئو

سه عامل مهم در طراحی یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق چیست؟

عوامل بسیاری می تونن در طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ موفق اثر داشته باشه که ما در این مقاله می خوایم تا به معرفی مهمترین اونا بپردازیم.

طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ موفق

قبل اینکه بخوایم در مورد عوامل مهم در موفقیت طراحی ایمیل مارکتینگ اشاره کنیم، اول باید بدونیم که هدف از ایمیل مارکتنیگ و دلیل اصلی جهت فرستادن ایمیل چیه؟ هدف اصلی از فرستادن ایمیل یا طراحی ایمیل مارکتینگ، هدایت مخاطبان به صفحه ای از سایته. این بدون معناست که ایمیل ارسالی بتونه مخاطب رو اونقدر تشویق کنه که اونو مشاهده کرده و روی لینک داخل ایمیل کلیک کنه و در آخرً وارد صفحه ای از سایت شه. واقعا کلیه این اقدامات جهت افزایش اندازه فروش اجناس و یا خدمات هستش.

واسه طراحی یه کمپین ایمیل مارکتینگ موفق نیازه تا عواملی رو در نظر گرفت. ما در این مقاله می خوایم به سه عامل مهم و اساسی که می تونه در موفقیت طراحی ایمیل مارکتنیگ نقش پررنگی داشته باشن، بپردازیم.

پس واسه اینکه بشه به طراحی یه برنامه موفق ایمیل مارکتینگ پرداخت، نیازه تا عواملی رو در نظر گرفت.

چگونگی انتخاب نام فرستنده ایمیل

چگونگی انتخاب نام فرستنده ایمیل یکی از مهمترین عوامل موفقیت آمیز در طراحی ایمیل مارکتینگه. هنگام بررسی ایمیل به وسیله افراد، اولین موضوعی که توجه اونا رو جلب می کنه نام فرستنده ایمیله؛ پس در انتخاب نام فرستنده ایمیل دقت کنین چون این عامل در خوندن یا نخواندن ایمیل نقش مهمی داره. پیشنهاد می شه که واسه فرستادن ایمیل از نام شخص استفاده شه. اما ممکنه در مواردی افراد تمایل نداشته باشن که از نام خود موقع فرستادن ایمیل مارکتینگ استفاده کنن که در اون زمان بهتره از نام سازمانی خود استفاده کنن؛ نکته دیگری که در که طراحی ایمیل مارکتینگ سازمانها باید دقت شه اینه که حتما از نامی استفاده شه که به وسیله مخاطبان شناخته شده باشه تا هنگام مشاهده ایمیل به وسیله افراد، اونا فهمیده باشن که از سمت کدوم سازمان و یا شخص فرستاده شده.

هنگام بررسی ایمیل به وسیله افراد، اولین موضوعی که توجه اونا رو جلب می کنه نام فرستنده ایمیله

نکته مهم دیگری که هنگام انتخاب نشانی ایمیل باید در نظر گرفت اینه که نام ایمیل حتماً به زبون فارسی نوشته شه چون هنگام بررسی ایمیل به وسیله مخاطبان، تعداد زیادی ایمیل که دارای نام فرستنده به زبون انگلیسی هستن رو در اینباکس خود مشاهده می کنن.به کار گیری نام ایمیل به زبون فارسی باعث جلب توجه مخاطب به ایمیل شما می شه.

با به کار گیری این روش مخاطب ممکنه که ایمیل رو از راه Spam  دریافت کنه اما یه بار اگه مخاطب ایمیل رو وارد اینباکس خود کنه از دفعات بعدی ایمیلا از راه اینباکس دریافت می شه.

اجرای ایمیل مارکتینگ موفق رو در دوره تخصصی E-CRM بیاموزید

۱۶ ساعت آموزش استفاده موثر از ایمیل، اس ام اس و پوش در مورد مشتریان

در این دوره ثبت نام کنین

چگونگی انتخاب موضوع ایمیل (Subject Email)

چگونگی انتخاب موضوع ایمیل (Subject Email) جهت تشویق مخاطبان واسه بررسی ایمیل ارسالی خیلی با اهمیته. موضوع انتخابی ایمیل مارکتینگ، می تونه مخاطبان رو تشویق کنه که ایمیل خود رو ببینن؟ مشاهده شدن ایمیل به وسیله مخاطبان در پیروزی یا شکست کمپین ایمیل مارکتینگ بسیار موثره.  طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ وقتی با شکست روبه روی می شه که مخاطبان ایمیل رو مشاهده نکرده باشن. در نتیجه طراحی ایمیل مارکتینگ باید طوری انجام شه که مخاطبان تمایل پیدا کنن تا ایمیل رو بررسی کرده و بعد بعد از بررسی با کلیک کردن وارد لینک صفحه سایت شن.

پس دو هدف اصلی طراحی ایمیل تبلیغاتی اینه که، اول مخاطب رو تشویق کنه تا بعد از مشاهده ایمیل، اونو باز کنه و بعد بعد از باز کردن ایمیل و مشاهده اون روی لینک داخل اون کلیک کنه.

چگونگی طراحی موضوع ایمیل

چگونگی طراحی بدنه ایمیل

شاید فکر کنین که منظور از بدنه ایمیل همون متن ایمیله اما اشتباه فکر می کنین؛ چون بدنه ایمیل دارای اجزاییه که در اندازه تاثیرگذاری ایمیل روی مخاطب موثره. این اجزا شامل موارد زیر هستش:

  • متن
  • المانای گرافیکی
  • تصاویر
  • و …

هدف از طراحی بدنه کمپین ایمیل مارکتینگ  و به کار گیری تصاویر مناسب، المانای گرافیکی جذاب، متن تشویق کننده و …باعث می شه تا مخاطبان تشویق شن که محتوای ایمیل رو کامل بخونن و بعد با کلیک کردن برروی لینک وارد صفحه سایت شن. این نکته خیلی مهمه چون خیلی از افراد ممکنه که ایمیل شما رو باز کنن ولی روی لینک صفحه سایت شما کلیک نکنن چون ایمیل ارسالی اونا رو تشویق نکرده تا بخوان  روی لینک کلیک کنن. ایمیل شما طوری باید طراحی شده باشه که افراد بعد از مشاهده اون تشویق بشن که در همون لحظه کلیک کنه.

همانظورکه گفته شد انتخاب نام ایمیل، موضوع و بدنه بسیار در تشویق مخاطب واسه اینکه بعد از مشاهده ایمیل روی لینک صفحه سایت کلیک کنه خیلی مهمه و هدف اصلی بدنه ایمیل اینه که بعد از مشاهده ایمیل روی لنیک کلیک کنه؛ این باعث برندینگ و افزایش فروش سازمان می شه.

نکته بسیار مهم دیگری که موقع طراحی بدنه ایمیل باید توجه کرد اینه که، هیچوقت اجناس و یا خدمات رو در بدنه ایمیل به مخاطبان نفروشید. خیلی از دیجتال مارکترها بعد از معرفی، قیمت رو در بدنه ایمیل اعلام می کنن و این باعث می شه تا مخاطبان در همون لحظه تصمیم بگیرن که می خوان اون محصول رو بخرن؟

قیمت

پس بدنه جایی نیس که در اون فروشی انجام بشه، فقط باید طوری طراحی شه که جذاب و تشویق کننده بوده تا مخاطب تمایل پیدا کنه که روی لینک کلیک کنه.

موضوع دیگه ای که خیلی مهمه و باید حتما در نظر گرفته شه اینه که چیجوری میشه اندازه اندازه باز شدن ایمیلا و اندازه کلیک رو بالا برد؟

فرض کنین شما لیستی شامل ۱۰ هزار نفر دارین و واسه همه اونا ایمیل ارسال کردین و ۳۰ درصد افراد ایمیلی که گرفتن رو باز کنن اما فقط درصد کمی از اونا تمایل پیدا کنن که وارد سایت شن و از اجناس بخرن، نتیجه می گیریم که کمپین ایمیل مارکتینگ با شکست مواجه شده چون نتونسته مخاطبان بیشتری رو تشویق کنه تا ایمیل رو باز کنن و وارد سایت شن.

اگه شما بتونین که کیفیت ایمیلای طراحی شده رو بهتر کنین اون وقت نتیجه بهتری رو دریافت می کنین. فرض کنین از ۱۰ هزار نفری که ایمیل رو گرفتن ۲ هزار نفر اونا ایمیل رو باز کنن و ۴۰ درصد که یعنی ۸۰۰ نفر اونا بعد از بازکردن ایمیل تشویق شن تا وارد سایت شده و از اجناس بخرن، در اون زمان میشه گفت که کمپین با موفقیت روبه رو بوده.

نتیجه گیری

در این مقاله فهمیدین که هدف اصلی از ایمیل مارکتینگ برندینگ و افزایش فروش است و مهمترین عامل موجود در طراحی یه ایمیل مارکتینگ موفق بستگی به نشانی ایمیل، انتخاب موضوع ، چگونگی طراحی بدنه اون داره که باعث تشویق مخاطب شده تا ایمیل رو مطالعه کنه و بعد بعد از مطالعه از راه لینک وارد صفحه سایت شه و از اجناس و یا خدمات اطلاعات بیشتری کسب کرده و بعد به خرید اجناس و یا خدمات بپردازه که این باعث افزایش اندازه فروش و سود سازمان می شه.